Als u dat zou willen, kunt u voor elke taak een andere app gebruiken. Alleen het risico is dat uw werk snel onoverzichtelijk wordt. Daarom is het handig om zelf – of samen met uw team – een aantal apps te kiezen die u gedisciplineerd gebruikt. Zo houdt u overzicht en werkt u efficiënt.
WhatsApp Business
Snelheid en gemak zijn belangrijke uitgangspunten als het gaat om communiceren met uw klanten. WhatsApp Business is dan een uitkomst. Uit naam van uw bedrijf kunt u persoonlijk Whatsappen met uw klanten, bijvoorbeeld bij spoedgevallen of om vragen te beantwoorden. Dit kunt u allemaal regelen vanuit uw vaste telefoonnummer.
Meerdere collega’s kunnen tegelijkertijd chatten met verschillende klanten. Ook kunt u een automatisch antwoord instellen, bijvoorbeeld om klanten te laten weten hoe snel ze een berichtje van u kunnen verwachten. Lopende en afgeronde gesprekken kunt u makkelijk labelen en organiseren.
Extra pluspunt: WhatsApp Business is helemaal gratis.
Slack
Voor de interne communicatie met collega’s is Slack een handige tool. U kunt makkelijk chatten met elkaar, één op één of in groepjes. Daarnaast kunt u via zogenoemde kanalen met meerdere mensen chatten over bepaalde thema’s. Zo houdt u alle informatie op één plek en kunt u bepaalde vragen of problemen snel tackelen. Alle teamleden zijn in no time op de hoogte van ontwikkelingen.
Evernote
Met Evernote raakt u aantekeningen nooit meer kwijt. Alle aantekeningen die u op de smartphone, tablet of computer maakt, worden meteen in de cloud gedeeld. Zo kunt u snel to-dolijstjes of hersenspinsels noteren. Het voordeel: Alles is meteen opgeslagen op al uw devices, dat is een stuk handiger dan al die rondslingerende papiertjes.
In Evernote kunt u niet alleen documenten, maar ook afbeeldingen en grotere bestanden uploaden. Zo hebt u altijd alles bij de hand.
Trello
Trello is een digitaal prikbord. U kunt informatie overzichtelijk opschrijven in kaarten. Deze kaarten kunt u weer rangschikken in lijsten op een groot bord. Dit is ideaal voor grotere of langlopende projecten. U ziet in één oogopslag hoe het ervoor staat. U kunt Trello met meerdere gebruikers en op verschillende devices gebruiken.
Buffer
Buffer is een handige app om uw social mediakanalen te managen. U kunt posts op LinkedIn, Facebook en Instagram makkelijk inplannen. Zo hoeft u niet meer op elk platform los in te loggen om een post in te plannen. Dat scheelt een hoop tijd.
Ons doel is om met onze klanten een langdurige persoonlijke relatie op te bouwen waarbij we onze relaties ontzorgen en begeleiden in alle financiële en verzekeringstechnische zaken. Heeft u vragen? Neem dan gerust contact op.