U hebt tegenwoordig voor alles een app op uw laptop of smartphone. Dat is soms overweldigend, maar het kan ook heel handig zijn. Door een aantal goede apps te kiezen en deze gedisciplineerd te gebruiken, zorgt u voor overzicht en structuur in uw werk en communicatie.
In dit artikel zetten we een aantal handige, zakelijke apps voor u op een rij.
Dropbox
We beginnen met een cloudopslagdienst. Hierin kunt u makkelijk uw bestanden – zoals foto’s en documenten – opslaan. Mocht er iets met uw laptop of computer gebeuren, dan zijn uw bestanden veilig. Extra handig: u kunt zo’n app op verschillende apparaten gebruiken. Werkt u in een document op uw laptop en wilt u ’s middags op uw telefoon even iets toevoegen? Dat is geen probleem, de app synchroniseert alle informatie.
Dropbox is een van de vele cloudopslagdiensten. U kunt ook kiezen voor bijvoorbeeld Google Drive of One Drive. Vaak zijn deze apps gratis tot een bepaalde hoeveelheid opslagruimte.
WhatsApp Business
Wilt u snel en makkelijk communiceren met uw klanten? Dan is WhatsApp Business ideaal. U kunt gratis een account aanmaken voor uw bedrijf, dit kan zelfs met een vast telefoonnummer. Daarna kunnen verschillende collega’s tegelijkertijd gebruik maken van WhatsApp Business om met klanten te chatten. Handig bij spoedgevallen of om korte vragen te beantwoorden. Lopende en afgeronde gesprekken kunt u makkelijk labelen en organiseren.
Slack
Waar WhatsApp handig is voor de externe communicatie, is Slack ideaal voor de interne communicatie. Via Slack kunt u makkelijk chatten met collega’s, één op één of in groepjes. Daarnaast kunt u via kanalen met meerdere mensen chatten over bepaalde thema’s. Alle teamleden zijn dan snel op de hoogte van bepaalde ontwikkelingen. Zo houdt u alle informatie op één plek en kunt u bepaalde vragen of problemen snel oplossen.
Trello
Trello is een digitaal prikbord. U kunt informatie overzichtelijk opschrijven in kaarten. Deze kaarten kunt u weer rangschikken in lijsten op een groot bord. Dit is handig voor grotere of langlopende projecten. U ziet in één oogopslag hoe verschillende onderdelen ervoor staan. U kunt Trello met meerdere gebruikers en op verschillende apparaten gebruiken.
Evernote
Met Evernote raakt u uw aantekeningen nooit meer kwijt. Alle aantekeningen die u op de smartphone, tablet of computer maakt, worden meteen in de cloud opgeslagen. Zo kunt u tijdens vergaderingen bijvoorbeeld snel aantekeningen maken of to do-lijstjes noteren. Rondslingerende papiertjes zijn met deze app voorgoed verleden tijd. In Evernote kunt u niet alleen documenten, maar ook afbeeldingen en grotere bestanden uploaden. Zo hebt u altijd alles bij de hand.
Ons doel is om met onze klanten een langdurige persoonlijke relatie op te bouwen waarbij we onze relaties ontzorgen en begeleiden in alle financiële en verzekeringstechnische zaken. Heeft u vragen? Neem dan gerust contact op.