Appen met uw klanten

whatsapp-zakelijk

Afgelopen jaar is Whatsapp voor bedrijven definitief doorgebroken. Het versturen van chatberichten, foto’s en video’s wordt nu ook veelvuldig ingezet om een relatie met uw klanten te onderhouden. Groot voordeel van de zakelijke variant: u communiceert namens uw bedrijf en met uw zakelijke telefoonnummer.

Deze manier van communiceren raakt steeds meer ingeburgerd in het bedrijfsleven. Waar voorheen uw zakelijke en privé WhatsApp-berichten door elkaar heenliepen, blijft dit met de zakelijke variant strikt gescheiden.

Bedrijfspagina

In Whatsapp Business krijgt u een eigen bedrijfspagina. Op deze pagina kunt u uw klanten informeren over uw bedrijf, bijvoorbeeld het telefoonnummer, het mailadres en de website. Ook een korte omschrijving over uw bedrijf en uw bedrijfslogo kunt u kwijt op de bedrijfspagina.

Automatische antwoorden

Bij Whatsapp Business kunt u bovendien automatische antwoorden instellen, bijvoorbeeld als u afwezig bent of een nieuwe klant welkom wil heten. Sommige bedrijven stellen ook automatische antwoorden in op veel gestelde vragen. Bovendien is het mogelijk berichten in te stellen die op een later moment aan klanten of klantgroepen – via verzendlijsten – worden verzonden.

Smartphone

Van Whatsapp Business is ook een desktop-versie beschikbaar, wat zeker op kantoor handig werkt. Bent u onderweg dan kunt u het privé en zakelijke account naast elkaar gebruiken op uw smartphone. U moet dan wel beide nummers apart registreren.

Spam

Belangrijk is wel dat u WhatsApp alleen gebruikt om op een juiste manier met uw relaties te communiceren. Te veel spamberichten roepen ergernis op en u loopt het risico dat klanten uw nummer gaan blokkeren. Dat moet u niet willen!

Meer weten over WhatsApp Business, hulp nodig of op zoek naar tips & tricks, kijk dan op de helppagina van WhatsApp.

https://faq.whatsapp.com/nl/